Informování o vlajkové iniciativě v médiích

Známou postavu moravského hnutí, jednatele Za Moravu o. s., Pavla Michaela Josífka v roce 2013 k zamyšlení přivedl článek o novém moravském obchodě v Brně na Renneské třídě, jehož majitelem měl být Jiří Máca, člen Moravské národní obce, jenž byl vydán v Brněnském deníku. Napadlo jej položit otázku, zda noviny vůbec ví, čemu článkem dělají reklamu.

Jako zastánce Moravy se Pavel Michael Josífek rozhodl redakci seznámit s některými jí možná neznámými podrobnostmi ohledně způsobu propagace moravské vlajky a jejího vyvěšování ze strany Moravské národní obce, s poukazem na dokumenty, jimiž Moravská národní obec starosty moravských obcí přesvědčuje k vyvěšení jí upřednostňované vlajky. Zaujaly jej otázky: "Co znázorňuje ona žluto-červená vlajka na fotografiích? Proč zlato-červeně šachovaná orlice, když na dnes stále platném zemském znaku Moravy je šachování stříbrno-červené?".

Šéfredaktorovi Brněnského deníku proto napsal dopis, v němž přiznal, že důvody, pro něž to všechno Moravská národní obec dělá, jsou mu záhadou. Uvažoval o tom, že by tu snad mohl být nějaký skrytý politický záměr. Členové a přívrženci MNO se svými vyhraněnými politickými názory, např. na stránce Facebook, ovšem zas až tak netají.

Odpovědi Pavlu Michaelu Josífkovi daly odborné expertízy. O vývoji od žlutočervené historické bikolóry k bikolóře se znakem dále řekl: "Byla to původně pouhá bikolora, tedy bez onoho pokaženého zemského znaku Moravy. A to přesně do té doby, než jim někdo v Praze při demonstraci proti pragocentrismu řekl, že drží v ruce vlajku hlavního města Prahy a vypadají tedy dosti hloupě."

Citace:
Dopis šéfredaktorovi Brněnského deníku 2013 č. 1 (Pavel Michael Josífek, 2013). Dostupné online.