Příjezd prvního vlaku do Brna 7. července 1839 (MuMB, inv. č. 2406, Leopold Müller, výřez) |
Slavobrána postavená v roce 1845 u příležitosti návštěvy arcivévody Františka Karla v Kuníně, kolorovaná litografie Gustava Seiberta |
Proti takto přísnému výkladu však stojí i dřívější doklady svědčící o užití barev moravského znaku na bikolóře, a také na trikolóře a vnímání bílo-červené/červeno-bílé a modré jako zemských barev.
Bíločervená historická vlajka Moravy |
Citace:
NEUDÖRFL, Martin. Prapor země České, in: Schwarzenberská granátnická garda. Český Krumlov: Schwarzenberská granátnická garda, z. s., 2017. Dostupné online.
Die Kaiserbegegnung in Kremsier. Norddeutsche allgemeine Zeitung. 24. srpna 1885, večerní vydání. Dostupné online.
Norddeutsche allgemeine Zeitung - setkání Františka Josefa I. a cara Alexandra III. v Kroměříži. Dostupné online.
Červenobílá historická vlajka Moravy |
Citace:
C. k. okresní školní rada. Hustopeče, 14. února 1915: Ozdobování budov veřejných škol obecných. Dostupné online.
Vyvěšenou červenobílou historickou vlajku Moravy na červenobílém stožáru vidíme na pohlednici prošlé poštou v roce 1917. Jedná se o obraz Stanislava Lolka, na němž zachytil moravské lázně Luhačovice.
Stanislav Lolek, lázně Luhačovice |